Dummaste ni hört angående trimmade moppar?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fint pulver, men jag tror att pipan är för kort den kom sent i varvregistret.
Som Rexy skrev :vi har sett beräknade pipor på moppar som ser ut att gå minst 200 och gör endast 80.
Däremot fins det moppar som kör med vanlig Jamakol och går över hundra :wink: Vad beror det på :?: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Fint pulver, men jag tror att pipan är för kort den kom sent i varvregistret.
Som Rexy skrev :vi har sett beräknade pipor på moppar som ser ut att gå minst 200 och gör endast 80.
Däremot fins det moppar som kör med vanlig Jamakol och går över hundra :wink: Vad beror det på :?: :wink:
Det beror väl lite på vad man har för pengar...hehe, lustgas säger dom ju ger massa häst, men brända kolvar e en klassiker...oftast hål i..hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jamarcol-ljd. har säkert ganska rätt kona & längd inv. staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Markus21

Inlägg av Markus21 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en kompis har en zundapp ks eller cs 50 som gjorde 108 som bäst:P uppmätt med digital mc mätare... men den var seriöst trimmad! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Markus21 skrev: ...men den var seriöst trimmad!
Vad menas med seriöst trimmad?

Har nån lagt ner hela sin själ i beräkning och filning på rätt ställe

Eller har han köpt det värsta köpetrimmet som säljs över disk
och lämnat iväg moppen till en "proffsmekaniker" för att få dit det <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min "åk F50" har jag kört 105 med enligt cykeldator, och "race F50:n" har jag kört 116 med, och det enda som skiljer på dom motorerna är lite större förgasare och en bra pipa på räsern.
Bägge är helt orörda 80cc Athena, så det går att åka fort med enkla medel, bara man har bra koll på helheten, och inte bara portar som en galning.

Men ska man upp mot 120 blås så börjar det gå riktigt tungt, och då är det så jävla knäckande när Rosén eldar på i 150+.............

Nästan varje vecka är det in nån klåpare på jobbet, och många vet att jag pysslar med moppar, och då påstår nästan alla att deras moppe gjorde minst 100 när dom var 15.
Fast man lungt förklarar att det är inte möjligt att den gjorde det, så ger dom sig inte :roll: .

Jag ska göra en liten uppsnyggning på min räser, sen ska jag ställa den i butiken på jobbet över vintern, så folk får nått att fundera över :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Sura skrev:Min "åk F50" har jag kört 105 med enligt cykeldator, och "race F50:n" har jag kört 116 med, och det enda som skiljer på dom motorerna är lite större förgasare och en bra pipa på räsern.
Bägge är helt orörda 80cc Athena, så det går att åka fort med enkla medel, bara man har bra koll på helheten, och inte bara portar som en galning.

Men ska man upp mot 120 blås så börjar det gå riktigt tungt, och då är det så jävla knäckande när Rosén eldar på i 150+.............

Nästan varje vecka är det in nån klåpare på jobbet, och många vet att jag pysslar med moppar, och då påstår nästan alla att deras moppe gjorde minst 100 när dom var 15.
Fast man lungt förklarar att det är inte möjligt att den gjorde det, så ger dom sig inte :roll: .

Jag ska göra en liten uppsnyggning på min räser, sen ska jag ställa den i butiken på jobbet över vintern, så folk får nått att fundera över :wink:
Fanns inte cykeldatorer eller GPS:er på den tiden. Däremot fanns det en väldigt livlig fantasi och den ska inte föraktas :D
Bara den gjorde många till hjältar och ingen kunde kolla eller bevisa motsatsen :D
Således var det bättre förr.... :lol:
Och med det kan vi konstatera att det är bättre idag än i morgon :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

pangerva skrev:Således var det bättre förr.... :lol:
Och med det kan vi konstatera att det är bättre idag än i morgon :lol:
Det var inte bättre förr...

Det är sämre nu staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Sura skrev: ...det enda som skiljer på dom motorerna är lite större förgasare och en bra pipa på räsern.
Trodde alla i Hallsta hade slipstiftsklåda... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I Hallsta har dom bara livlig fantasi - häruppe åker vi i 150+ utan
problem......å de på snö.... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag upplevde lite vobbeltendenser när jag kom över 120 men sen la jag på dubbade däck och nu går det som på räls fast det går över 140 :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det var nog i höstas när mina klasskamrater började snacka om deras föräldrars trimmade moppar. en sa att hans farsas compact gjorde 95 km/h med portad 60cc (vanlig jofrab) grovkrök och 17mm bing! :oops: efter 95 började kopplingen slira... sen var det en annan klasskamrat som säger att hans farbror är mc-ingenjör (stavning) som hade en k50 som gick i 150. :P sen sist men inte minst han med rieju drac med tk rör som gjorde 180!! då tröttnade jag o hävvdade att det inte var så lätt att komma upp i dom hastigheterna men dom vägrade att ge upp...... :oops: corsodispari_unsure :bike_pedalare: <!-- </EdIndex> --></div>
amazonsport

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, de flesta pratar mer än förståndet räcker till, MEN för snart 25 år sen så var det en klasskompis till mig som hade en FS1 och den gick nåt så otroligt bra.. När han låg bredvid oss andra med trimmade Puchar så vrålade den vid gaspådrag och stack iväg som en 125..

Jag fattade aldrig hur den kunde gå så och han som hade den visste inget om hur den var trimmad.

Men denna var uppmätt med bil o gjorde över 100 knyck.

Puch Dakotan jag hade gjorde väl 65 en bra dag :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

amazonsport skrev:ja, de flesta pratar mer än förståndet räcker till, MEN för snart 25 år sen så var det en klasskompis till mig som hade en FS1 och den gick nåt så otroligt bra.. När han låg bredvid oss andra med trimmade Puchar så vrålade den vid gaspådrag och stack iväg som en 125..

Jag fattade aldrig hur den kunde gå så och han som hade den visste inget om hur den var trimmad.

Puch Dakotan jag hade gjorde väl 65 en bra dag :lol:
Hehe eftersom inge verkade förstå nåt så kanske det satt en RD125:a maskin i ramen?? :lol: Närå, vissa FS1:or går förjäkla fint med väss! vet om 2 st själv, som var bestyckade med 16,5mm fögge,60cc o andra reeds plus ett trim Fuego-system. dom gick väldigt bra, toppfart vet jag ej men de var riktigt kul att åka med. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

amazonsport skrev:ja, de flesta pratar mer än förståndet räcker till, MEN för snart 25 år sen så var det en klasskompis till mig som hade en FS1 och den gick nåt så otroligt bra.. När han låg bredvid oss andra med trimmade Puchar så vrålade den vid gaspådrag och stack iväg som en 125..

Puch Dakotan jag hade gjorde väl 65 en bra dag :lol:
Där jag bor har alltid fs:1 or varit väldigt vanliga i stort sett alla hade vässat dom flesta toppade 70-80 men det fanns ju dom som fick lite extra skjuts i grejjerna ,verkade som om motorerna ifrån 70 talet gick bättre , sen som alltid var det vissa som fick ta i en speciell effektljuddämpare vissa klarade säkert 100. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar