Som Rexy skrev :vi har sett beräknade pipor på moppar som ser ut att gå minst 200 och gör endast 80.
Däremot fins det moppar som kör med vanlig Jamakol och går över hundra

Det beror väl lite på vad man har för pengar...hehe, lustgas säger dom ju ger massa häst, men brända kolvar e en klassiker...oftast hål i..hehe <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Fint pulver, men jag tror att pipan är för kort den kom sent i varvregistret.
Som Rexy skrev :vi har sett beräknade pipor på moppar som ser ut att gå minst 200 och gör endast 80.
Däremot fins det moppar som kör med vanlig Jamakol och går över hundraVad beror det på
![]()
Vad menas med seriöst trimmad?Markus21 skrev: ...men den var seriöst trimmad!
Fanns inte cykeldatorer eller GPS:er på den tiden. Däremot fanns det en väldigt livlig fantasi och den ska inte föraktasSura skrev:Min "åk F50" har jag kört 105 med enligt cykeldator, och "race F50:n" har jag kört 116 med, och det enda som skiljer på dom motorerna är lite större förgasare och en bra pipa på räsern.
Bägge är helt orörda 80cc Athena, så det går att åka fort med enkla medel, bara man har bra koll på helheten, och inte bara portar som en galning.
Men ska man upp mot 120 blås så börjar det gå riktigt tungt, och då är det så jävla knäckande när Rosén eldar på i 150+.............
Nästan varje vecka är det in nån klåpare på jobbet, och många vet att jag pysslar med moppar, och då påstår nästan alla att deras moppe gjorde minst 100 när dom var 15.
Fast man lungt förklarar att det är inte möjligt att den gjorde det, så ger dom sig inte.
Jag ska göra en liten uppsnyggning på min räser, sen ska jag ställa den i butiken på jobbet över vintern, så folk får nått att fundera över
Trodde alla i Hallsta hade slipstiftsklåda...Sura skrev: ...det enda som skiljer på dom motorerna är lite större förgasare och en bra pipa på räsern.
Bägge är helt orörda 80cc Athena, så det går att åka fort med enkla medel, bara man har bra koll på helheten, och inte bara portar som en galning.
Hehe eftersom inge verkade förstå nåt så kanske det satt en RD125:a maskin i ramen??amazonsport skrev:ja, de flesta pratar mer än förståndet räcker till, MEN för snart 25 år sen så var det en klasskompis till mig som hade en FS1 och den gick nåt så otroligt bra.. När han låg bredvid oss andra med trimmade Puchar så vrålade den vid gaspådrag och stack iväg som en 125..
Jag fattade aldrig hur den kunde gå så och han som hade den visste inget om hur den var trimmad.
Men denna var uppmätt med bil o gjorde över 100 knyck.
Puch Dakotan jag hade gjorde väl 65 en bra dag
Där jag bor har alltid fs:1 or varit väldigt vanliga i stort sett alla hade vässat dom flesta toppade 70-80 men det fanns ju dom som fick lite extra skjuts i grejjerna ,verkade som om motorerna ifrån 70 talet gick bättre , sen som alltid var det vissa som fick ta i en speciell effektljuddämpare vissa klarade säkert 100. <!-- </EdIndex> --></div>amazonsport skrev:ja, de flesta pratar mer än förståndet räcker till, MEN för snart 25 år sen så var det en klasskompis till mig som hade en FS1 och den gick nåt så otroligt bra.. När han låg bredvid oss andra med trimmade Puchar så vrålade den vid gaspådrag och stack iväg som en 125..
Jag fattade aldrig hur den kunde gå så och han som hade den visste inget om hur den var trimmad.
Men denna var uppmätt med bil o gjorde över 100 knyck.
Puch Dakotan jag hade gjorde väl 65 en bra dag