<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jajamen, idag hände det saker på Scoeterettefronten!

Dels fick jag alltså köpa Niklas beg Scoteretteavgaskrök, alltså den som är lika sällsynt som två torsdagar i veckan, dels fick jag ett nytt tips i kampen mot Flintan. :laserswords:
Tändingen och de nymonterade Kinaprylarna där har ju varit ett hett tips som felkälla flera gånger. Men eftersom motorn gick med ställbara munstycket tokuppskruvat avskrevs ju det mer eller mindre. Det nya tipset, också från Niklas, är att byta till en bilkondensator som man monterar utanför tändplattan. Dels ska bilkondingen klara mer kräm, dels slipper den ju bli så varm med placering på annat ställe. Niklas hade snackat med en snubbe som gjort så på trimmade motorer för enligt honom klarar Kinaprylarna ofta inte belastning från trimmade motorer, som ju min är. Bilkondingar har jag flera beg liggande och de är ju dessutom lätta att få tag i nya också = mindre meck och så har jag i alla fall provat tändningsspåret.
MEN nu ska jag inte förivra mig här utan hålla mig till min fälttågsplan, om än något reviderad:
1) Provkörning. Om moppen går bra nu, koppla tillbaka tanken. Om den stannar, ny konding.
2) Om den går bra men stannar igen efter att tanken kopplats in, byt bensinkran. <!-- </EdIndex> --></div>