<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev lite nyårskruvande idag, slet av cylinder för att kolla efter fel, hittade inga,såg inte ut som om den hade läkt nånstans, slängde ihop skiten igen och skruvade isär förgasaren och rengjorde den. Provade starta och den gick igång och lät rätt pigg fakiskt, fick för lite soppa så jag stängde av och höjde nålen allt som gick och startade igen, fick fortfarande för lite, var tvungen att ha chocken ute för att den skulle svara på gasen...men den lät pigg. Jippie tänkte jag och började skruva på bakskärm och lite andra grejor och skulle ut och prova den en lite sväng tänkte jag, lär väll inte gå så jätte bra när man får köra på chocken hela tiden men man måste ju prova räcern. Kickade igång den och den går som den gjorde inan jag rev ner allt...bara bluddrar och svarar inte ett dugg på gas, vare sig chocken är ute eller inne. Tar ur stiftet det är genom blött...torkar rent och knackar ihop gnistgapet lite grann. Kickar igång men den går likadant. Blev less och släckte lyset drog igen dörren och åkte hem!
Varför går den ibland för? Ena sekunden får de för lite och nästa stund så dränker man den. Ska beställa renoveringsats till förgasaren och munstycken, sen är det lika bra att beställa nya tändelar oxå, kondesator och brytare är säkert inte bytt på bra många år. Givetvis så glömde jag kolla vad det är för munstycke som sitter i nu Vart beställer jag grejor billigast, vet inte vad det är för förgasare för det står inget på den, gissar på nån skräp mikuni kopia.
Det blev några bilder iaf när jag rullade ut den ur garaget.
Bara framskärmen och lyset kvar att skruva på

<!-- </EdIndex> --></div>