DBS Panter (Dtbs edition)

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det så här fästet ser ut pälle..är ju passande på en crescent oxå :wink:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Lången

Inlägg av Lången »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det fästet har jag ,men inget kedje skydd. Tyvärr så ska jag inte göra mig av med fästet för att det kan vara bra att ha om man skulle få försig att göra en orginal renovering nångång i framtiden.

I kväll blev det lite svetsning av fäste till pipan, sitter i infästningen av svingen, sen fick den lite färg.

Bild

Skulle starta upp den för att höra sången från pipan men moppen gick skit,svarade inte alls på gas och bara bluddrade, tror den har börjat läka mellan distans/ cylinder/ block för jag hade bara packningsgegga där som inte direkt var för ändamålet...ska fixa riktiga packningar eller bättre packningsgegga och prova igen <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser :twisted: cool ut!!!
Grattis till en snygg racer!!!
Bra jobbat och hoppas att du får igång den utan större problem!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir ett fräckt bygge..hoppas att du får bra fart på den 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:Är det så här fästet ser ut pälle..är ju passande på en crescent oxå :wink:

Bild
Ja nåt sånt ska det visst vara, har du något över? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fint någon mera att fajtas mot, fast du får ändra på utväxlingen och ha mindre drev bak. <!-- </EdIndex> --></div>
Lången

Inlägg av Lången »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja utväxlingen är helt åt skogen som den är nu, men det får bli till våren när man kan testa riktigt. Fast å andra sidan föredrar jag att ha den stark i stället för snabb, jag hoppas den blir båda delarna :) <!-- </EdIndex> --></div>
Lången

Inlägg av Lången »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev lite nyårskruvande idag, slet av cylinder för att kolla efter fel, hittade inga,såg inte ut som om den hade läkt nånstans, slängde ihop skiten igen och skruvade isär förgasaren och rengjorde den. Provade starta och den gick igång och lät rätt pigg fakiskt, fick för lite soppa så jag stängde av och höjde nålen allt som gick och startade igen, fick fortfarande för lite, var tvungen att ha chocken ute för att den skulle svara på gasen...men den lät pigg. Jippie tänkte jag och började skruva på bakskärm och lite andra grejor och skulle ut och prova den en lite sväng tänkte jag, lär väll inte gå så jätte bra när man får köra på chocken hela tiden men man måste ju prova räcern. Kickade igång den och den går som den gjorde inan jag rev ner allt...bara bluddrar och svarar inte ett dugg på gas, vare sig chocken är ute eller inne. Tar ur stiftet det är genom blött...torkar rent och knackar ihop gnistgapet lite grann. Kickar igång men den går likadant. Blev less och släckte lyset drog igen dörren och åkte hem!

Varför går den ibland för? Ena sekunden får de för lite och nästa stund så dränker man den. Ska beställa renoveringsats till förgasaren och munstycken, sen är det lika bra att beställa nya tändelar oxå, kondesator och brytare är säkert inte bytt på bra många år. Givetvis så glömde jag kolla vad det är för munstycke som sitter i nu Vart beställer jag grejor billigast, vet inte vad det är för förgasare för det står inget på den, gissar på nån skräp mikuni kopia.

Det blev några bilder iaf när jag rullade ut den ur garaget.

Bild

Bild

Bara framskärmen och lyset kvar att skruva på 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Lången

Inlägg av Lången »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom på en sak, kan det vara så enkelt att förgasaren lutar för mycket? Finns det nån tumregel på hur många graders lutning det får vara? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ställ upp framhjulet högt och prova starta den
Går den bättre då så kan det vara lutningens fel <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som vanligt, välkommen in i munstyksträsket. hate-wall.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Lången

Inlägg av Lången »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo tack, där har man varit förr, blir nog ett litet återfall här, jag som precis var klar med rehabiliteringen från förra sommaren :D Är det nån som har byggt ett justerbart munstycke på en Mikunare? Har för mig att jag läste om nått sånt på nån hemsida men kommer inte ihåg vilken det var :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.braigasen.com/funktion.htm
Lycka till <!-- </EdIndex> --></div>
Lången

Inlägg av Lången »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade felet i kväll, och det är ett under att den överhuvudtaget har startat! Svänghjulet var helt löst, bara snurrade runt på vevaxeln, muttern satt som berget med svänhjulet löst. Slagit av krysskil och det har tyvärr slipats ur rätt mkt ur svänghjulet så jag tror jag måste jaga tag på ett nytt. Lyckades iaf få fast det i rätt position och den startade direkt och gick som en klocka, var ut och provade den för första gången och jag blev faktikst förvånad över hur bra den gick. Den får fortfarande för lite soppa så ett större munstycke ska i, sen så måste jag titta över utv, som den är nu så kan jag bestiga mount everest med den. Men den gjorde 60 knyck iaf...om man ska tro på orginal hastighetsmätaren:-) <!-- </EdIndex> --></div>
Lången

Inlägg av Lången »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jahopp, då var den "klar" eller klar var väll kanske att ta i. Motorn ska renoveras eller helst bytas ut mot en 4 växlad, så är det nån som vet om en 4 växlad låda eller motor får gärna höra av sig. Lite bilder på åbäket kan jag bjuda på.

Bild

Bild

Bild

Så här såg den ut när jag köpte den.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar