Har jag lärt mig något kan man fråga. Jag tror det och kanske kan jag ha en viss sak att skylla på om jag skall vara snäll mot mig själv. Under hela mitt liv har jag levt i lägenhet och varit tvungen att hyra lokal för hobbyintressena. Har kostat en del då jag bor inne i Stockholm. Det har gjort att yta har varit en begränsande faktor hela tiden. Har dessutom haft landstället på Åland och det är en bit dit. Det som ändrats nu är att jag köpt en stor gammal skola nere i Södermanland och till den hör ett 100 kvadratmeters fristående garage (tror jag lade en tråd förra året om att jag byggde verkstad inne i garaget). Jag har dessutom annekterat den "lilla" skolsalen på 55 kvm (4 m i tak). Frun har den stora - 90 kvm... Utrymme är inte längre dyrt eller egentligen begränsande. Nu skulle jag kunnat ha kvar alla godsakerna.
Å andra sidan så blev det i och med detta för mycket att ha båt också så den sålde jag (efter 10 års ägande och renoverande) förra våren. Vad är det som säger att jag inte om några år skriver ett liknande inlägg på en svensk veteranbåtssida i linje med - "båtar och prylar man ångrar..."

Trebrunnars Chris Craft från 1929. Den gick till en riktigt bra ny ägare - tack och lov.

och en filmsnutt:
https://www.youtube.com/watch?v=3rTKMnXtJ4o