Crescent Scoterette -64

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kollade på dina bilder på toppens och cylinderns anliggningsytor. Det borde inte vara något problem att få tätt utan klister. Prova att plana lite med slippapper på en plan yta. Och dit med ny packning UTAN klister :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var de gamla grejerna du såg. Den nya cyllen var inte så bra i anliggningsytan.
Jaja, det värsta som kan hända är ju att det blir läck igen och då är det ju snabbt gjort att byta packning. Böket är när hela cyllen ska av... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okidoki.. Men är inte skruvandet halva nöjet? :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja sen när moppen går bra då kör man lite grann. Sen börjar intresset gå till en annan moped som inte funkar..(vore ju kul om den oxå funkar).osv.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->för en knippe år sen så va det nån gammal standard vanguard
som de hade blåst topppackningen på o vi hitta ingen ny
montera toppen med bara packningsklister o det höll
tills vi hitta en packning :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan tänka mig att klister kan fungera som komplement till en dålig toppackning på de lite kallare delarna typ runt vattenkanaler och oljekanaler, men runt förbränningsrummen vete tusan... :?: Inte i längden alltså. Vad vet jag, har aldrig provat. <!-- </EdIndex> --></div>
Matte

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag räddade topplockspackningen på en gammal motorsåg genom att lägga ett par varv tunn koppartråd på packningens klämyta. Efter hopdragning pressas tråden in i gamla packningen samtidigt som den komprimeras själv. Resultatet blir en permanent reparation. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Matte skrev:Jag räddade topplockspackningen på en gammal motorsåg genom att lägga ett par varv tunn koppartråd på packningens klämyta. Efter hopdragning pressas tråden in i gamla packningen samtidigt som den komprimeras själv. Resultatet blir en permanent reparation.
Ja, jag har faktiskt funderat på något liknande, nämligen att skaffa en kopparbricka, av den typen som man använder till oljepluggar, i lämplig diamater (40mm?) och sedan antingen skära ut den innersta delen av en packning så den sedan "omringar" brickan, eller tillverka en egen packning med innerdiamater som anpassas till brickan. Matte, hur gjorde du med koppartråden mer exakt? Lindade du en spiral eller möttes ändarna som en ring?
Jag har blåst toppackningen både med och utan klister så vi får se.
Igår kväll fick jag i alla fall ett lätt ryck och skruvade tillbaka förgasare och avgas samt monterade täckkåpa och tank. Mao klart för PROVSTART! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Spännande!!! :P <!-- </EdIndex> --></div>
Matte

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror jag tog typ vanlig telekabel, skalade den och virade den 2 varv. Du kan fixera den på packningen med en mini-dutt kontaktlim om den vill smita :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du la alltså tråden uppepå packningen så den trycktes ner i packningen vid åtdragningen? Ja, lägger man två varv tätt vore det väl :evil: om kompressionen ska leta sig ut...
Så bra, nu har jag reservplaner om min klistrade packning går åt :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Matte

Inlägg av Matte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt riktigt. Thinnertvätta också anläggningsytorna före montering.
Se till att koppartråden inte korsas bara... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför krångla till det med en massa extragrejs? Se till att anläggningsytorna är plana, och lägg dit en vanlig packning. Då ska det hålla tätt utan extra packningsmassa eller koppartråd m.m. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För att jag blåst en toppackning utan klister också. MED putsade ytor... :x <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske är en dum fråga, men drar du muttrarna diagonalt och växelvis när du monterar toppen? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar