Crescent Scoterette -64
- JanneHagnell
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan tänka mig att klister kan fungera som komplement till en dålig toppackning på de lite kallare delarna typ runt vattenkanaler och oljekanaler, men runt förbränningsrummen vete tusan...
Inte i längden alltså. Vad vet jag, har aldrig provat. <!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag räddade topplockspackningen på en gammal motorsåg genom att lägga ett par varv tunn koppartråd på packningens klämyta. Efter hopdragning pressas tråden in i gamla packningen samtidigt som den komprimeras själv. Resultatet blir en permanent reparation. <!-- </EdIndex> --></div>
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har blåst toppackningen både med och utan klister så vi får se.
Igår kväll fick jag i alla fall ett lätt ryck och skruvade tillbaka förgasare och avgas samt monterade täckkåpa och tank. Mao klart för PROVSTART!
<!-- </EdIndex> --></div>
Ja, jag har faktiskt funderat på något liknande, nämligen att skaffa en kopparbricka, av den typen som man använder till oljepluggar, i lämplig diamater (40mm?) och sedan antingen skära ut den innersta delen av en packning så den sedan "omringar" brickan, eller tillverka en egen packning med innerdiamater som anpassas till brickan. Matte, hur gjorde du med koppartråden mer exakt? Lindade du en spiral eller möttes ändarna som en ring?Matte skrev:Jag räddade topplockspackningen på en gammal motorsåg genom att lägga ett par varv tunn koppartråd på packningens klämyta. Efter hopdragning pressas tråden in i gamla packningen samtidigt som den komprimeras själv. Resultatet blir en permanent reparation.
Jag har blåst toppackningen både med och utan klister så vi får se.
Igår kväll fick jag i alla fall ett lätt ryck och skruvade tillbaka förgasare och avgas samt monterade täckkåpa och tank. Mao klart för PROVSTART!

- JanneHagnell
- JanneHagnell
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt: