Grannens livstil låter som min, åtminstone på helgernadr.novolette skrev:jag är meckare sover ca 4-5 tim på veckan å på helger 6-7 tim. sitter oftast på forumet å softar ner efter jag varit i mitt garage.. Grannen gör inte ett skit å sover väl 10-12 timmar på dan![]()

Ja, nog hade du rätt alla gånger, jag var beredd på maximalt trubbel och något i stil med att totalt massakera kolven och kanske skada veven vid urtagandet. Men det gick ju som synes mycket braConrad Engström skrev:Grattis till det snabba tillfrisknandet med Compakten
Ungefär som jag skrev: repa orginalmotorn går fortare än att montera dit sachsomatmotorn
Just det öppna kopplingen och montera åter. Slipa inte av råsten på lamellplåtarna utan byt olja ett par tre gånger.
2 dl sae 80 olja.

Varför inte slipa bort rosten på stålskivorna i kopplingen? Vet att en del brukar blästra dom om kopplingen slirar mycket.
Har eventuellt fått tag i en skvätt Texaco RO 80 som skrivs om i den klistrade tråden. Blir nog bra med den.
Ja, verklig tur. trodde som sagt att jag skulle få klyva och kasta vev,cylle och kolv åt H*lvete, om det inte skulle gå att dela på. <!-- </EdIndex> --></div>Raketaren skrev:Gratulerar... en verklig fyndmoppe, tur det ordnade sig så snabbt med den...