Skulle fälla lite träd för några dagar sedan, ingen av mina bättre dagar direkt... Började när jag plockade ihop utrustningen, jag tittade på hjälmen men tyckte det var lättare och smidigare att bara ta hörselkåpor istället, dagens första dåliga beslut. Väl i skogen så står lövträden tätt så det är ont om plats för dem att falla, givetvis krokar första trädet fast i ett annat

Fäller också detta men nu är det omöjligt att styra fallet och de hakar upp sig i ett nytt träd. Fäller detta och alla tre hamnar över ett bokträd, två stammar på ena sidan och en på andra, vänstra sidan. Nu börjar det bli lurigt, det finns nu plats för träden att falla men för att fälla boken alla träden vilar på måste jag stå emellan och under stammarna

Riskabelt så jag funderade på att knalla hem och hämta tampar och vajerspel och börja dra lite... Men den snabba lösningen med att kapa och sticka åt vänster när det började röra på sig, dagens andra dåliga beslut. Jag räknade med att träden skulle rakt nedåt med det tyngden på sig. Så jag klev in började såga och när det började röra på sig stack jag till vänster. Då fick jag en stjärnsmäll över skallen och fann mig liggande på backen

Konstaterade att allt var helt men blodet rann i ansiktet från ett sår på huvudet . Titt på trädtrasslet visade att allt hade rasat till väster i stället för rakt fram

Så jag snyggade upp mig för frugans skull och fick stopp på blodflödet och fortsatte med att röja upp efter raset. Men när jag lagt mig på kvällen fick jag problem med yrsel och nästa dag tillbringas på akuten. De trodde först på hjärnskakning men hittade ingen sådan, sedan kördes en skiktröntgen för att utesluta en blödning. Tillslut efter 8 timmar kopplad till en massa sladdar var kirurgavdelningen nöjd och ville lämna över mig till medicingänget

Vid det laget hade jag räknat ut att jag drabbats av kristallsjukan efter smällen mot huvudet och skrev ut mig själv kl 20:30. Orkade inte vänta flera timmar på nästa gäng... Kristallsjuka
http://www.yrsel.com/ywp/lagesrelaterad-yrsel/" onclick="window.open(this.href);return false; Hade jag drabbats av för en 6-7 år sedan men den hade varit borta i 6 år och yrseln denna gång var annorlunda, det känns som underlaget gungar när jag går, jobbigt. Men jag upptäckte att om jag tittar långt fram så kan jag gå normalt, gå trappor är värst... Blir långsamt bättre, de finns ju behandlingar med rörelser med huvudet för att få kristallerna i örat på rätt plats men det fungerade inte för 6 år sedan då det finns så många varianter på kristallsjukan. Möjlig att lasarettets medicin läkare kunde hjälpt mig men väntetiderna

Det går ju över av sig själv på en vecka om det följer mönstret. Med en bortkastad dag på Akuten för att jag tog genvägar, jag gör inte om det...