Håll i hatten, fick tid över efter jobbet idag för lite montering av diverse, hängt dit kabelstammen och börjat koppla in den, monterat dit avgassystemet, bytt fotpinnen till rätt modell som inte pekar i himlen. blir samma princip som jag kör på min Compact, istället för 32mm avgasrör + dämpare blir det reduceringsmutter från 32mm till 28mm avgaskrök med NOS 28mm 65mm sachs ljuddämpare, denna är gjord för högre effekt uttag än 1hk. Orginal på svenska mopeder var 28mm 55mm (Raketare har denna modell av ljuddämpare bla) Norge 28 - 65mm (40km/h) och sen fanns det 32mm- 65mm (Mcb orginal lätt mc trim, det som orginal till 4,3hk cylindern egentligen är till, såldes till bla 50ss) mycket svåra och hitta dock.. letar själv efter än.
På bilden ser ni 32mm ljuddämpare (65mm diameter) har du en till salu? Så är jag väldigt intresserad.
Och min 28mm norsk ljuddämpare (65mm diameter)
Vackert med NOS! Skulle aldrig montera nytillverkad ljuddämpare/krök med kass passform och behöva köra med avgasklamma, finns nog inget fulare. Tacka vet jag orginal..
Kabelstammen ej inkopplad på bilderna så därför den hänger i luften
Börjar bli riktigt nöjd med gobba räcern. Ska bli spännande o köra med 2pet fotväxel sen