Hej på er igen!
Får ursäkta att jag aldrig svarade igen, glömde att jag hade ställt frågan här tills jag såg det idag...
Bra tipps! Borde väll ha ringt till Rösebäcken egentligen men det blev att jag provade att svarva en i brons först, den blev dock inte bra och jag hade inte mer brons så det blev en i mässing istället...
Har inte skruvat ihop motorn än, men är i hugget att göra den nu. Blev ungefär 2-3 hundradelar glapp vad jag kan mäta, kan det vara okej eller ska man sikta på att ligga lite närmare? Kan precis ana ett litet glapp.
Är tyvärr ett litet glapp i vevlagret med, kan dock inte göra mycket åt det då jag inte har verktyg till att byta rullarna där tyvärr

Så jag hoppas det är "bra nog"
Egentligen borde jag köpt en ny motor och gett upp på denna, nästan allt har fått bytas, till och med blockhalvorna är gränsfall att använda då det stått vatten i växellådan som eroderat i blocket, men jag håller tummarna att det ska hålla ändå... Ända andra som gått att använda har varit tändsystem (tveksamt det med) och förgasare, cylinder, samt utgående axel.
Måste skaffa ett nytt honingsverktyg då mitt gamla är trasigt, sen är det tanken att sätta ihop motorn om allt vill sig.
Nja fixarglöden är väll lite halvslocknad fortfarande, är så mycket annat man ska

Men hade varit roligt att få igång denna motorn bara för att den var så fruktansvärt kass från början!
Får jag den att gå så finns det chans att man vill ha lite mer fräs ja

Tidigare ägare av mopeden verkar ha tyckt att det behövdes med då de jackat upp en jättelucka i kolven... Tror jag undviker det med nya kolven sålänge, men lite större förgasare hade kanske inte suttit fel