Nån som vet varför det blir såna sträck och prickar?

Blev ganska bra, eller?

Sura länkade detta på hallstamopperssura skrev:Smart grej för att centrera vid svarvning.
http://www.youtube.com/watch?v=tn7A9PqNftY&feature=related
Har murveln gått vilse i garagetConrad Engström skrev:Doktorn. Murveln skall försöka fixa lite bilder på lite hjälpverktyg till svarven. Dom flästa är väldigt enkla och passar bara till ett jobb. Återkommer.
dr.novolette skrev:Har murveln gått vilse i garagetConrad Engström skrev:Doktorn. Murveln skall försöka fixa lite bilder på lite hjälpverktyg till svarven. Dom flästa är väldigt enkla och passar bara till ett jobb. Återkommer.
är svårt sugen på att se lite specialverktyg å väntat länge nu
den där grunkan för centrering har jag en enkel variant på..
bytte bara ut hjulet på lettringsverktyget till ett skateboard kullager
Jag brukar köra rätt sakta när jag svarvar om en cylinder. 125 varv i minuten körde jag på den jag svarvade häromdan. matningen har jag inte exakt koll på. skylten är förstörd på den svarven, men jag skulle gissa på 0,1 mm/varv. jag använde en gammal vändsärsplatta i kvalitet K10 utan spånbrytare med 1.2 mm nosradie. har dock bara en 25 mm svarvbom som den plattan passar i. hade jag haft en grövre bom och enNRoos skrev: kan nån ge något bra att veta tips innan jag börjar svarva? Hade tänkt pröva svarva själv då farsan knappast har tid. tips om hastigheter, hur viktigt det är med måtten osv. hade tänkt göra samma typ som ilogurra.