Ja, va var det nu man hade sagt...(hämtad 84 mil senare) =)

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den var fin du, bara att gratulera. En liten 60cc och en kyrkportare torde väl få fart på den rackaren :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite helgerån bara att börja trimma på en så fin orginalmotor.
det brukar dyka upp trväxlade motorer på ebay som passar den ramen direkt.
och dom är ofta utrustade med 3,2 eller 3,8 hk cylindrar och tillhörande förgasare.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej ska inte det :no_no: , men det är ooooolidligt å köra en längre bit om den går 31 kmh på raka & 14 kmh uppför :oops: , men då kan man ju ta å köra nån av dom andra mopparna som står i garaget... :nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->30 mopeder är ju omöjliga att inte pilla lite på, trimma bara sådär, lagom... och så kanske en ny förgasare.. har ju en på hyllan... och så.. och så den där cylindern jag aldrig kommer få på någon annan moppe... den som bara är lite lätt masserad.... så slutar det med att man ändå har trimmat upp den i 40.... faaaaast, man har ju kvar alla saker på hyllan, så den räknas som så gott som original ju...

min erfarenhet med att inte trimma... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->GG till mopen....ser nice ut.... mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
flu 68

SHOPPINGTUR

Inlägg av flu 68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alltid lika trevligt o få hänga me på inköpstur o den här gången blev det ju affär :bananas: o goa burgare :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns ju ett litet hopp om "motorplåtarna" jag maila & fråga att om dom skulle snubbla över plåtarna i framtiden så kunde dom ju höra av sig... :runaround:

Hej igen Peder,

Självklart ska jag kolla om det kan finnas något kvar på "lagårdsbotten" i Junsele. Det är en ny ägare till den fastigheten sen många år men.......
<!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja de där plåtarna är ju svåra. Jag fick en uppsättning av svärfar för många år sedan :D .

Har en kompis i plast/glasfiberbranschen, ska höra med honom vad han tror om att göra kåpor i plast. Risken är väl att de blir för tjocka :roll:

Att göra egna i plåt torde kräva en rejäl press samt en massa tid och pengar i pressverktyg. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I epoxi och kevlar behöver de inte bli tjocka. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet inte om någon skrivit det tidigare.. Det är original verktygssatsen med rätt förpackning också. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Jag vet inte om någon skrivit det tidigare.. Det är original verktygssatsen med rätt förpackning också.
Tack för det Jossan, efter lite riktning av fotplatta/benskydd/stöd/bakskärm/framskärm så monterades en ny kedja..
Bild
bäst att montera extraförstärkt för säkerhets skull... :lol:

Sen ut å prova "Besten" 8) , kopplingen kärva lite i början sen funka den bra, riktigt bekväm att åka på thumb_up ,tog med mig GPS:en 35 kmh på raka , nu blir det väl att tvätta av & sen vinterförvaring... :(
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Windsor50

Inlägg av Windsor50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det röd keder på sadeln eller ser bara ut så bilden? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Windsor50 skrev:Är det röd keder på sadeln..
Jepp... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska inte tjata sönder tråden men :blush: , tvätta av inför vintervila så kolla jag om bromljusets-lampa var hel, japp, tänkte det är väl nåt kabelbrott då istället & man tar det till vårkanten Bild , var å pilla lite på bromsjuskontakten & vips så funka det åxå... :bananas:
Bild

Gillar färgen på bromsljuset åxå orange.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar