Jupp ett miniprojekt aldrig fel och just detta tycker jag själv ska bli riktigt kuligt..
Fick i alla fall påbörjat armen idag... Dock tog svetstråden slut redan vid typ första svetsen..
Jaja blir till köpa en rulle i morgon..
Men då själva axeln som roterar ser lite ut som ett "D" så är planen enkel.
Fick fällt in en typ 5mm kan vara 7mm åxå inte mätt så jag kaller den tjockare plåtbit i en rörstump. Planen enkel genom montera ett par spänn/låsmuttrar så kommer plattjärnet spännas åt hårt mot
axelns platta sida och säkerställa att den roterar med axeln.
I plåtbiten svetsas en bit fyrkantsrör och i fyrkantsröret skjuts sedan ett runt rör som själva ankhuvudet
sitter på fyrkatsröret får äevn de en låsmutter att justera arm efter olika fälgar och att röret i sig
är runt gör att de lätt kan justeras rätt.. Men som sagt innan de kan färdigställas så får jag vänta in Kina leveransen av ankhuvudet..
Så ingen panik att färdigställa allt för snabbt..
Positivt den värsta kylan har släppt och blir de bara lite varmare planerar jag "jumpstarta"
projekt Falcon med en tidig semestervecka bara inriktad på jobba med Falconen tror den veckan
kommer behövas om jag ska få hunnit besikta bilen i år.. Planen på den bilen är så långt jag kommer
men besiktad och helst utv hellackerad om de hinns och orkas med...